Intr-un fel sau altul, toti purtam ochelari

Monday, March 17, 2008

Vreau in publicitate

"Planningul e ca jacuzzi la bloc..."


...asa cum zicea acum ceva timp Sorin Psatta referindu-se la evolutia planningului in publicitatea romaneasca. Nu stiu daca ii aparatine 100% copyright-ul pentru aceasta vorbe atat de sintetice si de expresive, dar a surprins perfect conditia actuala a acestei discipline la noi. Toti vor departamente de planning, dar foarte putini chiar le "cresc" asa cum trebuie si le vad utilitatea dincolo de trend-ul pe care l-a generat aceasta noua disciplina.

Maine poimaine o sa aiba toti departamente de digital si strategic planning-ul o sa fie mai putin curtat... Cei pe care "ii roade" sa intre in publicitate, sa stie ca a fi copy a ramas la fel de vital ca si inainte de intrarea in scena a planningului si ca un Client Service de calitate poate face esential diferenta dintre un client foarte multumit de o agentie si unul care dupa 6 luni deja cocheteazsa cu altii.

Munca intr-o agentie de publicitate este la fel de "palpitanta" ca cea din orice alta firma, iar oameni de valoare care sa isi faca partea lor fff bine, sa fie pasionati si care sa stie importanta muncii in echipa sunt cei care vor ramane.

publicitate nu inseamna haine cool, program lejer si facut de spoturi sau virale, inseamna stres, lucrat peste program, citit mult, interactiune cu foarte multi oameni, iar stres, frustrari, nopti pierdute pt a pregati prezentari si abia apoi bani, care sa fim sinceri, nu sunt chiar asa de multi si nu ti-i da nimeni decat daca chiar demonstrezi ca ii meriti. Alti prieteni de varste comparabile din marketing sau vanzari castiga mult mai bine decat multi publicitari.


Pentru cei care vor in publicitate: sa stiti ca e munca multa, multe frustrari, mai ales cand esti "mic"= junior, si pentru inca cativa de euro la salariu o sa trageti pana cadeti. Insa o data ce va slefuiti si aratati ca puteti, vor veni si recompensele.

Pentru cei care vor sa faca plannnig: cititi cat puteti - carti de profil, bloguri dar nu numai. Va recomand "A Masterclass in Brand Planning" acolo veti vedea de unde a plecat planningul si despre ce e vorba de fapt...

Iesiti din case cat puteti de mult, intr-un cuvant, sau 2... traiti viata .

No comments: