Intr-un fel sau altul, toti purtam ochelari

Thursday, September 6, 2007

Daca Creanga as fi trait in zilele noastre ar fi fost cel mai tare Advertiser EVER

Am vrut, cu ceva timp in urma, sa dezvolt acest subiect pe blogul echipei PurixArmada, echipa din care am facut parte la Olimpiadele Comunicarii. Am scris titlul si promisiunea ca am sa dospesc si post-ul...

... Ion Creanga: cel mai tare advertiser ever - asta, bineinteles, daca ar fi trait in perioada noastra postdecembrista...

Ei, poate am exagerat un pic ;)), dar cu siguranta ar fi avut succes. Ar fi construit niste branduri a-ntaia, pe parte de comunicare... mama, mama... ca sa nu mai vorbim de consumer insight-uri... Intrebarea care vine automat pe buzele celor care se vor lovi de acest post ma gandesc ca va fi: "Bine, bine, ca crezi tu asta e una, dar pe ce te bazezi cand spui asa o (aberatie) vorba???"

Ca sa faci un brand, zic eu, iti trebuie construita o poveste frumoasa si care sa implice/atraga/empatizeze cu target-ul, iar pentru a ajunge aici trebuie sa ai oameni cu experienta de viata, care cunosc oamenii, "ii simt", care stiu sa vorbeasca si sa scrie...

Ar fi putut Creanga sa faca asta la cel mai inalt nivel? Nu o sa putem afla niciodata, dar putem sa speculam la greu...Daca e sa ne uitam la cum scria, la cat de viu traia fiecare experienta, la cata pasiune punea in ceea ce facea si la cat de complex si complet era in documentare - pentru cine nu stia, Creanga si un preot Ienachescu, sper sa nu scriu prostii, a elaborat cu aprox 100 de ani inainte de a fi adoptata in invatamantul de masa metoda fonetica, analitico-sintetica, folosita si astazi in invatarea scrisului si cititului in ciclul primar - ...

Si pe langa, numai inchipuiti-va ce blog ar fi facut...Zoso ar fi fost scolarel pe langa Creanga...

Astept combateri...constructive :D

No comments: