Intr-un fel sau altul, toti purtam ochelari

Monday, March 26, 2007

Cea mai tare definire a MKT


Un producator de pantofi s-a intrebat daca are piata de desfacere pe o insula indepartata din Pacific. El trimite un om care sa ia comenzi de pe insula, iar acesta ii transmite : Oamenii acestia nu poarta pantofi, asadar nu avem nici o piata de desfacere...
Nefiind convins, producatorul trimte apoi un on de vanzari, acesta ii transmite: Oamenii de aici nu poarta pantofi, am avea o piata extraordinara...
Temandu-se ca nu cumva omul de vanzari sa se fi lasat purtat de val, producatorul trimite si un om de marketing, iar acesta ii transmite: Oamenii de aici nu poarta pantofi. Insa au probleme cu picioarele. I-am aratat sefului de trib cum i-ar putea ajuta pantofii nostri sa nu mai aiba probleme cu picioarele. A reactionat plin de entuziasm. El estimeaza ca 70% din oamenii lui vor cumpara pantofi cu 10 purix perechea. Vom vinde probabil 5000 de perechi in primul an. Ca sa aducem pantofi pe insula si sa cream o retea de distributie, vom avea costuri de 6 dolari pe perechea de pantofi. Vom scoate 20 000 de purix in primul an, ceea ce, tinand cont de investitia facuta ne da o rata de profit de 20%, adica mai mult decat rata noastra normala de profit de 15%. Si asta fara sa mai calculam viitoarele castiguri. Recomandarea mea este sa ii dam drumul

No comments: