Scriu acest post ca raspuns la un comment facut pe blogul lui Stefan Stroe, unde lovely83 ma intreba ce este, din punctul meu de vedere, diferentierea si mi s-a parut un subiect interesant de abordat. Nu ma dau mare specialist care detine adevarul absolut despre ce inseamna sa fii diferit pe piata. Subiectul de la care a plecat aceasta discutie a fost noua campanie Magura, despre care eu, dupa ce am vazut spotul am declarat ca nu o gasesc foarte indrazneata si bazata pe un discriminator puternic.
1. Ce implica o diferentiere (de succes) ...
Pentru a putea deschide acest subiect, cred ca ar fi mai bine sa incepem cu ce este pozitionarea si cum o recunoastem... Ok: pozitionarea se face, dupa cum sustin atat Trout in lucrarile sale cat si Sam Clemmow in "How to Plan Advertising", in mintea consumatorului - sau cel putin adevarata pozitionare... Bine, bine, dar cum putem construi o pozitionare credibila si profitabila, intr-un cuvant: solida ?... O data interogate publicul tinta, marca si piata se cauta in multitudinea de date un discriminator relevant pentru public. Acest discriminator diferentiaza fie emotional (ESP), fie rational (USP) produsul/serviciul in contextul concurential al pietei. Pe baza acestei diferentieri pe care ti-o asumi si cat de bine o comunici - eficienta mixului de comunicare - un produs/serviciu ajunge sa se pozitioneze intr-un anumit fel in mintea consumatorului. Abia de aici in colo vom putea vorbi despre un brand si aducem in scena conceptul de Unique Brand Personality (UBP). Dar asta intr-un post viitor...
1. Ce implica o diferentiere (de succes) ...
Pentru a putea deschide acest subiect, cred ca ar fi mai bine sa incepem cu ce este pozitionarea si cum o recunoastem... Ok: pozitionarea se face, dupa cum sustin atat Trout in lucrarile sale cat si Sam Clemmow in "How to Plan Advertising", in mintea consumatorului - sau cel putin adevarata pozitionare... Bine, bine, dar cum putem construi o pozitionare credibila si profitabila, intr-un cuvant: solida ?... O data interogate publicul tinta, marca si piata se cauta in multitudinea de date un discriminator relevant pentru public. Acest discriminator diferentiaza fie emotional (ESP), fie rational (USP) produsul/serviciul in contextul concurential al pietei. Pe baza acestei diferentieri pe care ti-o asumi si cat de bine o comunici - eficienta mixului de comunicare - un produs/serviciu ajunge sa se pozitioneze intr-un anumit fel in mintea consumatorului. Abia de aici in colo vom putea vorbi despre un brand si aducem in scena conceptul de Unique Brand Personality (UBP). Dar asta intr-un post viitor...
No comments:
Post a Comment