Intr-un fel sau altul, toti purtam ochelari

Friday, November 9, 2007

Ce este diferentierea?!?

Scriu acest post ca raspuns la un comment facut pe blogul lui Stefan Stroe, unde lovely83 ma intreba ce este, din punctul meu de vedere, diferentierea si mi s-a parut un subiect interesant de abordat. Nu ma dau mare specialist care detine adevarul absolut despre ce inseamna sa fii diferit pe piata. Subiectul de la care a plecat aceasta discutie a fost noua campanie Magura, despre care eu, dupa ce am vazut spotul am declarat ca nu o gasesc foarte indrazneata si bazata pe un discriminator puternic.


1. Ce implica o diferentiere (de succes) ...


Pentru a putea deschide acest subiect, cred ca ar fi mai bine sa incepem cu ce este pozitionarea si cum o recunoastem... Ok: pozitionarea se face, dupa cum sustin atat Trout in lucrarile sale cat si Sam Clemmow in "How to Plan Advertising", in mintea consumatorului - sau cel putin adevarata pozitionare... Bine, bine, dar cum putem construi o pozitionare credibila si profitabila, intr-un cuvant: solida ?... O data interogate publicul tinta, marca si piata se cauta in multitudinea de date un discriminator relevant pentru public. Acest discriminator diferentiaza fie emotional (ESP), fie rational (USP) produsul/serviciul in contextul concurential al pietei. Pe baza acestei diferentieri pe care ti-o asumi si cat de bine o comunici - eficienta mixului de comunicare - un produs/serviciu ajunge sa se pozitioneze intr-un anumit fel in mintea consumatorului. Abia de aici in colo vom putea vorbi despre un brand si aducem in scena conceptul de Unique Brand Personality (UBP). Dar asta intr-un post viitor...

No comments: